Mijn verhaal naar 13 800 Vikingpunten

De laatste weken was er weer veel te lezen op het internet om je Dropbox tot 8GB vol te krijgen aan de hand van een Adwords voucher van Google. Je moest gewoon even je referral-link van Dropbox in een Adwords advertentie plaatsen en je was na enkele dagen gratis 8GB aan Dropbox ruimte rijker.

Nu zit ik al even aan het maximum referral limiet van mijn Dropbox, dus hoogtijd voor een nieuwe hack; Dit maal voor mijn telecom operator, Mobile Vikings. Nu is het zo dat Mobile Vikings je per aangebrachte klant (via referral) je 15euro belwaarde schenkt, wat neerkomt op één gratis herlaadbeurt.

Aan de slag! Een nieuwe campaigne maken, de keywords ‘mobile vikings’ en ‘mobilevikings’ toevoegen. Een leuke tekst op de advertentie plaatsen. We kiezen ook een heel specifiek publiek zodat we ons budget niet door vensters en deuren naar buiten gooien. Zo kiezen we best voor enkel bezoekers uit Vlaanderen, enkel desktop bezoekers en enkel tussen 12u00 en 23u00 de advertentie weergeven.

Na 2 dagen werd me al duidelijk dat Mobile Vikings een goudmijn is en bleven de nieuwe klanten maar binnen stromen. Adwords deed slechts een 880 advertentie weergaves per dag, maar dit was wel met een clickthrough rate (CTR) van bijna 30%! Dit wil dus zeggen dat 1 op de 3 mensen die zoeken op Mobile Vikings ook effectief op mijn advertentie klikken. Per dag kwamen er op die manier een 10-tal nieuwe Mobile Vikings klanten bij, die via mijn referral link hun account hadden aangemaakt. Omdat we ons zo specifiek hadden toegespitst op een bepaald publiek, vielen de kosten van Adwords best mee en koste dit geheel me slechts een 4 euro per dag.

Een mooie CTR, voor zeer lage kost.

Snel even de rekensom maken, voor één week Adwords ben je in het slechtste geval, aan 5 euro per dag x 7 dagen, 35 euro kwijt bent. En dat die je in het beste geval dan aan 10 klanten per dag * 7 dagen, 70 klanten aan 15 euro per klant, 1050 euro oplevert.

De bovenstaande vermelde bedragen waren van toepassing toen ik als enige precies Adwords naar Mobile Vikings had opgezet. Echter moet je er rekening mee houden dat je minder klanten gaat hebben als er meerdere mensen deze manier toepassen. (En dit gaat zeker het geval zijn nadat mensen dit in mijn blogpost lezen.) Maar doordat je overal wel aan gratis Adwords vouchers kan geraken is 1 aangeleverde klant al 15 euro zuivere winst.

Bij schrijven van deze blogpost zat ik met één Adwords voucher al aan 13 800 VikingPunten, wat 92 herladingen zijn!

Het bewijs, 13800 Vikingpunten staan er momenteel op mijn account.

Op zich is zo eens een weekje spelen wel erg goed om je Adwords kennis bij te schroeven. Want je merkt al snel dat de keuze van je advertentietekst of enkele andere foutieve instelling je veel geld kunnen kosten en zo ook maar weinig clicks opleveren.

Ik kan het iedereen aanraden om het eens te proberen. Ik ga zelf ondertussen verder met mijn zoektocht naar het volgende slachtoffer.

Update: Momenteel zit ik netjes aan een 17 345 Vikingpunten